Vücudu Şekillendirecek 10 Egzersiz

0
main

“Benim de bir şeklim var.” diyerek fit bir vücuda kavuşmak, biraz gırtlağı keserek biraz da basit egzersizler yaparak mümkün. Önemli olan, bunları alışkanlık hâline getirip devam ettirmek. Yıllardır sizinle beraber yaşayan vücudunuz, haftada bir kere iki bacak germe, üç köprü yapmayla dilediğiniz şekle kavuşmaz, üzgünüz. Biraz istikrar lütfen. Bir de unutmayın; vücut şekillendirme demek, herkesin kendi vücuduna yakışan formu alması demek.

İşte o, on hareket:

1. Basenler, Toplanın Şekerim!

Kadınların çoğunun su içseler, içtikleri suyun boğazdan kayıp gittiği ve şişirdiği yer basenleridir. İşte basenleri şekle sokmak için basit bir egzersiz: Yere serdiğiniz spor matının üzerine sırt üstü uzanın, dizlerinizi kırıp kalçanızı havaya kaldırın. Karın kaslarınızı gererek 5 dakika bu pozisyonda durun. Günde 15 dakika bu egzersizi yapın. Oh, gerginlik! Oh, sıkı ve toplu basenler!

Basenler, Toplanın Şekerim

2. Hoş Geldin, Göbek Eriten

Yine spor matının üzerinde, yerlerdeyiz. Sırt ve kalça sabit, baş kollarla desteklenecek şekilde havada, ayaklar birbirlerine çapraz bir şekilde bacaklar dizlerden kırık yukarıya doğru tutulunca o göbekteki yağlar cız cız erimesin de ne yapsın?

Hoş Geldin, Göbek Eriten

3. Sımsıkı İç Bacaklar

Şekildeki gibi durarak iç bacaklarınıza sıkılaştırabilirsiniz. Ayağının altından gıdıklananlar spor ayakkabısı giysinler, hem “Spor yapıyorum.” moduna da daha kolay girerler böylece.

Sımsıkı İç Bacaklar

4. “Top”lu Bacaklar

Yan yatıp dirseğinizin üzerinden destek alın, bacaklarınızın arasına da pilates topunu sıkıştırın, kalça sabit olacak şekilde topu bacaklarınızın arasında tutmaya çalışın. Harıl harıl çalışan kaslar toparlanıp kendilerine gelsinler.

5. Dikilin! Kalçanız ve Siz!

Dik ve sıkı kalçalara sahip olmak için en işe yarar egzersizlerden biri de tek diz ve eller üzerinde yüzükoyun durup, diğer bacağı yere paralel olacak şekilde uzatmak. Diğer bacağınız için de aynısını yapın. Günde 10 dakika yapacağınız bu hareketle spor taytının size daha çok yakışacağını göreceksiniz.

Dikilin! Kalçanız ve Siz!

6. Elbette Squat

Kalçayı şekillendiren ünlü squat hareketi elbette bu listede olacaktı. Televizyon izlerken yapabilirsiniz, sıkılmazsınız böylece.

Elbette Squat

7. İnce Bel <3

Bacaklarınızı kalça mesafesinden biraz fazla olacak şekilde açarak yere oturun. Sağ eliniz sol ayak parmağınıza değecek şekilde eğilin, düzelin ve aynı hareketi diğer tarafa doğru yapın. Kıvrılan bel, incelir. Pilates, bunu gerektirir.

İnce Bel

8. Zıplamalı Hareket

Şekildeki gibi durup diz pozisyonu değişiminde, yani aynı duruşu diğer diz kırık olacak şekilde yaparken hafifçe zıplayın. 40 saniye kadar bu hareketi yapın; sırtınıza, kollarınıza, bacaklarınıza ve kalçanıza gerginlik gelsin.

Zıplamalı Hareket

9. Beton Gibi Kollar

Şınavın bir başka çeşidi olan bu harekette, yumruk üzerinde duran kollar ve omuzlar titreye titreye gelişecek, o kadar!

Beton Gibi Kollar

10. Omuzlara ve Kollara da İlgi Lütfen

Sadece popoyu bacakları sıkılaştırmakla fit olunmaz. Bütün yükün bindiği omuzlarımızı ve kollarımızı da çalıştırmalıyız. Onlar da sıkı olsunlar ve sarkmasınlar. Sağa, sola, arkaya, artık nereye oluyorsa mümkün olduğunca gerelim, esnetelim.

Omuzlara ve Kollara da İlgi Lütfen

Paylaş

Editör Hakkında

Yorum yap