Ne Zaman Spor Yapılmalı?/En İyi Saat Dilimleri#Akşam Sporu

0

 

“Günün hangi saat diliminde spor yapmalıyım?” şeklinde akıllarda beliren sorulara bir yanıt vermek, insanları yönlendirmek amacıyla hazırladığımız yazı dizimizin son yazısına gelmiş durumdayız.

Sabah, öğlen saat dilimlerinin spor yapmaya uygunluğunu incelememizin ardından, ülkemiz ve dünya genelinde insanların en çok tercih ettiği zaman dilimine değinmek gerekirse;

-Akşam sporunun pek çok dezavantajı, az da olsa avantajı mevcuttur. Öncelikle insanları günü bitirme anlarında, mental anlamda enerjilerinin en düşük olarak algılandığı bir anda kendilerini spora hissetmeleri oldukça zor gözüküyor. 7-8 saatlik bir okul/iş mesaisinin ardından mental anlamda zayıf düşen bireyin yüksek efor gerektirecek aktivitelere nasıl hazır olacağı akıllarda bir soru işareti meydana getiriyor.

-Bu çerçevede birey günün yorgunluğuna göre mesai çıkışı spora gitmekten vazgeçebiliyor ya da yaptığı spordan yeterince verim alamayabiliyor.

-Pek çok insanın tercih etmesi sebebiyle spor salonları en kalabalık dönemini yaşıyor. İnsanlar deyimi yerindeyse boş spor ekipmanı bulmakta zorlanıyor. Bu durum büyük bir motivasyon kaybına sebep oluyor.

-Avantajını ise spor sonrası uyku aşaması oluşturuyor. Sonuna dek çalıştırılan bir vücut, uygun bir beslenmenin ardından en çok kas inşa ettiği dilim, uyku aşamasına geçmeye hazır bir halde oluyor. Neticesinden birey kas gelişimi, vücutta kendini yenileme açısından uygun bir ortama sahip oluyor.

Akşam sporu sonrası örnek beslenme, 1 ya da 2 öğün

1.Öğün
-Yeteri miktarda protein(toparlanma sürecindeki kas dokuları için oldukça önem taşıyor)
-Hedefe göre değişkenlik gösterse de boşalan/azalan glikojen depolarını doldurmak maksadıyla yeteri miktarda karbonhidrat
-Bol salata(Dinlenme haline geçecek bir vücut için vitamin/mineral takviyesi hayati bir önem taşıyor

2.Öğün
-7/8 saatlik bir uykuya, açlığa hazırlanan vücut uzun sürede sindirilecek bir besine ihtiyaç duyabiliyor.
Bu anlamda yatmadan belirli bir süre evvel tüketilecek lor peyniri, yoğurt türevi besinler, uzun sindirilme süreleri
sebebiyle vücudu bu büyük açlığa karşı hazırlıklı hale getirebiliyor.

Sonuç olarak;
Okul-iş çıkışı sebebiyle oldukça kalabalık olan salonlar bireyin spora karşı olan motivasyonunu yitirmesine sebep
olabiliyor. Öte yandan bireylerin yaşamlarına en kolay uyarlayabilecekleri seçenek olması sebebiyle akşam sporu
popülaritesini hiçbir zaman kaybetmeyecek gibi gözüküyor.
Tavsiye: Akşam sporu öncesinde kana çabuk karışan, sindirimi kısa süre bir besin; akşam sporu sonrasında protein
ağırlıklı bir öğün tüketimi hayati önem taşıyor.

Günün hangi diliminin spor yapmak açısından en uygun olduğunu incelediğimiz yazı dizimizin sonuna geldik. Yazılarımızın içerdiklerine baktığınızda, vücudun enerji seviyesi, kendini spora hazır hissetme noktasında bir diğer önemli başlık besinlerin sindirilme süreleri olarak gözüküyor.

Bu doğrultuda bir diğer yazımızı besinlerin sindirilme süreleri, bu sürelerin vücuda etkileri üzerine olacak. Zamanın öneminin, zaman yönetiminin spor yapan bireylerde çok daha fazla önem arz ettiği bilincini aşılayarak, sporu hayat biçiminiz haline getirme çabalarınıza ortak olacağız.

Spor yapan birini, bir diğer spor yapan birinden daha iyi anlayacak kimsenin olmadığı bir ortamda, takipte kalın!

Paylaş

Editör Hakkında

Yorum yap