Günde Kaç Öğün Yemeliyim?/ Az Az Sık Sık Yesem Gelişir Miyim?

0

 

Şüphesiz toplumumuzda son yıllarda popülerlik kazanan fitness, vücut geliştirme ile ilgili insanların kafalarında pek çok soru mevcut. Hayatlarının daha önceki bir kısmında herhangi bir sporla uğraşmamış insanların sporla tanışmasının ardından gelen bilinmezlikler, sorular birliği bazı noktalarda çözüme kavuşmaya başlasa da, hala yanıtlanması gereken pek çok soru var.

Bu yazıda bütünü oluşturan pastada en az spor kadar, hatta kimi araştırmalara göre spordan çok daha büyük bir dilime sahip beslenmenin önemini farkında olanların aklında olan bir soruya değineceğiz. “Kas gelişimi sağlamak için kaç öğün yemek yemeliyim, az az sık sık yesem daha iyi gelişir miyim?” şeklinde akıllarda yer alan soruya birkaç açıdan değinmek konuya yönelik algı ve gerçek bilgileri aydınlatmak adına belirleyici olacaktır.

İlk olarak kişinin amacı söz konusu soru dahilinde oldukça önem arz etmektedir. Spordaki hedefini yağ yakımı, kas gelişimi, performans artışı vb. şeklinde koyan bir birey beslenme programını bu hedefler çerçevesinde belirlemelidir. “Nasıl kendi beslenme programımızı oluşturabiliriz?” sorusuna başka bir makalede değineceğimizi belirterek kişinin kendinize özgü beslenme programını ve bu programı kendi hayatına uyarlama şekline bakılmak gerekecektir.

Birey herşeyden evvel kendine özgü bir beslenme programı, beraberinde bir beslenme düzeni meydana getirmelidir. Gün içerisindeki işlerine, sosyal aktivitelerine, spora vb. diğer tüm etkinliklere ayırdığı zamanı göz önüne alarak oluşturulacak beslenme programı ve düzeni kişi açısından en çok fayda getiren yol olacaktır.

Bu doğrultuda örnek vermek gerekirse sabahtan akşama dek toplantıdan toplantıya koşan bir iş adamına “vücudunun anabolik düzeyde kalması için 2-3 saatte bir beslen” şeklinde bir telkinde bulunmak oldukça yanlış ve kısa vadeli olacaktır.

Lakin aynı bireye gün içerisinde alması gereken besinleri ister tek öğünde ister iki öğünde alabileceğini söylemek ise hem yerinde, hem de uzun vadede sürdürülebilir model yaratacaktır.

Aynı örnek üzerinden ilerlersek sporunu sabah yapan, tüm gününü okul, arkadaşlarıyla geçiren biri için spor sonrası büyük bir öğün ardından akşam saatlerinde yapacağı bir başka öğün, sürdürülebilir bir beslenme düzeninin oluşumuna zemin hazırlayacaktır.

Bu doğrultuda yapılan son araştırmalara dayanılarak söylenebilir ki; bireyin mutlak surette 2-3 saatte bir beslenmesi gerekmemekte, günlük hayatına uyarlanabilir bir model çizdiği takdirde günlük makro-mikrolarını istediği zaman diliminde alabileceği söylenebilmektedir.

İşin bir başka kısmına bakıldığında ise sürdürülebilir olma olasılığı kişinin azmine bağlı olarak değişkenlik gösteren; fakat oldukça kullanışlı bir başka yön ortaya çıkacaktır.

“Yemekleri kaplara koyarak yanında götürmek”. Bireyin bir önceki akşamdan ya da sabahın erken saatlerinden hazırlayarak çantasına kaplar aracılığıyla koyacağı öğünler, dışarıda yemek yeme zorunluluğunu ortadan kaldıracak, bireyin sağlıklı beslenme düzenini sürdürmesini sağlayacak, mevcut disiplini koruması açısından oldukça motive olacaktır.

“Diğer insanlar”ın kaplarınızla götürdüğünüz yemeğe bakmaları durumundan kaygı duyuyor musunuz? Tek söyleyeceğimiz; “Toplum size uymuyorsa, siz onlara uymak zorunda değilsiniz” olacaktır. Unutulmamalıdır ki; kedi ulaşamadığı ciğere “mundar” diyecektir.

İşin profesyonellik kısmında ise yapılan araştırmalar vücuda alınan belirli miktarda hayvansal proteinin kişiye özel denklemler hesaba katılsa da genel olarak 2-3 saatte sindirilebildiğini, vücudunu
gündüz saatlerinde anabolik tutmak isteyen bir sporcunun 2-3 saatte bir öğünlerini tüketebileceğini belirtmektedir.

Sonuç olarak; spora yönelik olarak koyduğunuz hedefe, beklentilerinize uygun olarak oluşturduğunuz bir beslenme programı, düzeni sürdürülebilir olacak, uzun yıllar mevcut düzeni korumanıza ön ayak olacaktır. Unutulmamalıdır ki; ne zaman aldığınızdan ziyade ne aldığınız ve toplam ne kadar aldığınız önemlidir.

Günlük makro-mikrolarınızı belirleyerek işe başlayın, günün istediğiniz zamanı bu miktarlara ulaşmaya çalışın. Beslenmenize gösterdiğiniz özen koyduğunuz hedefe daha emin adımlarla, verimli bir şekilde varmanıza yardım edecektir. Birlikte beslenmeye dair öğreneceğimiz çok şey var. Takipte kalın!

Kaynaklar: http://www.bodyrecomposition.com/ http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss http://www.bodyrecomposition.com/nutrition

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain

Paylaş

Editör Hakkında

Yorum yap