L-Arjinin Nedir? Arjinin Yararları ve Zararları

0

“L-Arjinin nedir? L-Arjinin yararları ve zararları nelerdir? Besinlerde bulunur mu? Dışarıdan takviye olarak alınması gerekir mi?”

“Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek yok” derler. Var olduğu kanıtlanmış ya da aksiyom olarak kabul edilen bir bilginin yeniden ortaya çıkarılamayacağına bir mesaj niteliğindedir.

Bu doğrultuda “vücutta yeteri kadar üretilemeyen, dışarıdan takviyeler yoluyla alınması gereken maddeler” olarak hazırlanmış listelerin söylediklerinin dikkate alınması gerekecektir. Supplement kıtasını yeniden keşfetmeye gerek yok!

Doğada bulunan proteinlerin yapısını oluşturan 20 aminoasitten biri olan arjinin, yukarıda bahsettiğimiz vücudun ihtiyacı olanı yeteri kadar karşılayamadığı aminoasitlerden biri durumunda.

Aminoasitlerin arasında yarı esansiyel bir aminoasit olan arjinin, diğer aminoasitlere benzer olarak proteinlerin yapı taşı, nitrik oksit gazın üretimine yardım görevlerini yerine getiriyor.

Hormon salgılanımı, büyüme hormonunda artış, zehirli artıkların atımı, bağışıklık sisteminin savunulması vb. vücudun bir çok fizyolojik işlevinin yerine getirilmesinde rol oynayan arjinin, damar genişlemesinden sorumlu nitrik oksitin üretiminde yer alıyor. Aminoasit ayrıca göğüs krampı, yüksek tansiyon, kalp hastalığı, cinsel fonksiyon bozukluğu gibi hastalıkların tedavisinde kullanılıyor.

87452049

Büyüme hormonu salgılanımı, kötü kolesterolü uzaklaştırma ve yağ yakımına katkıda bulunma özellikleri nedeniyle sporcular arasında yaygın olarak kullanılıyor.

Nitrik oksit-nitrojenin üretiminde yer alması sebebiyle damarların genişlemesine yol açan aminoasit başta orta-ileri düzey vücut geliştirme sporcuları olmak üzere bir çok sporcunun en çok kullandığı gıda takviyelerinden biri konumunda.

Kimler Kullanmalı?

Vücutta yeterli düzeyde üretimi sağlanamadığı için her bireyin kullanabileceği nitelikteki arjinini, uzmanlar özellikle büyüme çağındaki çocukların, sporcuların ve obezite riski yüksek bireylerin kullanımında daha yarar sağlanılabileceğini ifade ediyorlar.

Sporcular açısından bağışık sistemini güçlendirerek yapılan sporda performans artışına zemin hazırlayabiliyor. Hücre bölünmesinde oynadığı temel rolü nedeniyle kemik yaralanması ve doku hasarını iyileştirmek için gereken süreyi azaltan arjinin, sıklıkla kemik ve doku hasarı yaşayan artrit hastaları ve sporcular için yardımcı olabiliyor.

Teen bodybuilder working out with gym equipment exercising pecs muscles with cables

Ne Kadar Kullanılmalı? Kullanım Dozu Nasıl Olmalı?

Aminoasit içeren her besin takviyesinin aşırı dozda kullanımının büyük zararlara neden olabileceği düşünüldüğünde, bu aminoasiti de kullanmak isteyen bireylerin öncelikli olarak doktorlarından bu yönde bir onay almaları gerekmektedir. Nitekim bebeklerde aşırı dozda kullanımı ölüme sebebiyet verebiliyor.

Aşırı dozda kullanımında mide bulantısı, kusma ve sıklıkla ishal şeklinde kendini gösteren yan etkilere sahip arjinin için bireye göre değişen fizyolojik ve çevresel faktörler sebebiyle belirli bir kullanım miktarı söylenememektedir.

Kişiye uygun dozajın bir süreç beraberinde denenerek tüketime sunulan arjininin, bu bağlamda doktor eşliğinde kullanımı en optimum sonucu verecektir.

Handsome muscular man resting on the bench

Arjinin İçeren Besinler

-Süt, süzme peynir, ricotta başlıca olmak üzere süt ve süt ürünleri

-Deniz ürünleri, sığır eti

-Yulaf ezmesi, buğday tohumu, buğday unu, fındık, soya, nohut

protein_rich

Her yazımızın sonunda belirttiğimiz ya da bir şekilde ima ettiğimiz üzere arjinin kullanımında da bilinçli olmaya, sonu zararla değil, son derece yararla bitecek bir süreç meydana getirmeye özen gösterin. Unutmadan; arjinini de yeniden keşfetmeye gerek yok!

 

http://www.buzzle.com/articles/l-arginine-side-effects-and-benefits.html

https://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-875-l-arginine.aspx?activeingredientid=875

https://www.webmd.com/heart/arginine-heart-benefits-and-side-effects#1

Paylaş

Editör Hakkında

Yorum yap